Recenze / Kingsman: Zlatý kruh

Matthew Vaughn patří mezi přední Hollywoodské tvůrce a to především díky svému novátorskému přístupu k vyprávěné látce a natáčecím postupům. Pamatujete si jak tehdy překvapil svět svou drzou komiksovou adaptací Kick-Ass a nebo doslova resuscitoval uvadající X-Menovský vesmír v podobě První třídy, kterou dodnes považuji za jeho nejlepší film. Vaughn a komiksy jdou evidentně ruku v ruce a nic na tom nemění ani jeho první Kingsmani, kteří byli přesně tím co na filmových plátnech chybělo, dravá, akční a provokativní jízda, která si nebere servítky. Byl to přesně ten typ filmu, který na filmovém trhu absentoval a proto měl takový úspěch jak u diváků, tak i kritiků. A právě úspěch prvního dílu většinou znamená, že si studiový hlavouni řeknou, že tahle značka má potenciál a byla by velká škoda z ní něco nevyždímat. A vy asi víte jak dopadají druhé díly, že?!

Výsledek obrázku pro kingsman golden circle wallpaper

Zlatý kruh je typickou ukázkou toho, co se stane, když první díl kvalitativně a finančně uspěje. Tvůrci přijdou s ještě více neuvěřitelnějším scénářem, ve kterém se bohužel objevují takové ty scénáristické neduhy, které by se u akčního výplachu určitě objevovat neměly. Mám na mysli hlavně zbytečné rodinné, vztahové a pracovní linky, které v konečném zúčtování nemají absolutně žádný vliv na to, co se ve filmu děje a zbytečně se tak natahuje finální stopáž. Právě délka je další vadou na kráse Zlatého kruhu, protože 143 minut je na svižnou akční jednohubku neuvěřitelná darda a udržet pozornost celou délku filmu je opravdu nemožné. Na takhle dlouhý film, jsou de facto 3 akční scény zatraceně málo a tenhle spektákl skomírá na nevyváženosti tempa vyprávění. A samozřejmě, když jdeme točit druhý díl, tak do vedlejší postav obsadíme herecké hvězdy minulosti a nebo ty, kteří o svůj hvězdný status léta marně bojují. Vaughn se zbytečně spoléhá na první díl a neinovuje tak moc jak bychom si přáli, přitom nápadů a dobrých momentů je Zlatý kruh paradoxně plný.

Síla Zlatého kruhu spočívá ve výborně choreograficky zvládnutých akčních scénách, které má Vaughn v malíku jako málokdo a samozřejmě na obsazení z prvního dílu. Vaughnovi kamerové trademarky jsou nenapodobitelné a vždy dokáže vykouzlit ještě více neuvěřitelnější záběr a nebo scénu, kterou si prostě budete chtít pouštět znovu a znovu. Kostel se bohužel tentokrát nekoná, ale i tak je potřeba říci, že akční sekvence Zlatého kruhu jsou asi tím nejlepší, co letošní filmová úroda mohla nabídnout. Nově příchozí tváře v podobě Channinga Tatuma, Halle Berry a nebo Jeffa Bridgese moc nezaujali a spíše jen paběrkují a o záporačce s tváří Julianne Moore bych se snad ani nezmiňoval, protože více přehrávající herecký výkon jsem neviděl dlouhá léta. Moc jí nenahrává ani to, že scénář není zřejmě bůhvíjak kvalitní a díky tomu trpí i motivace její postavy, která se díky tomu chová absolutně šíleně, ale v tom horším slova smyslu. Takový Samuel L.Jackson a jeho side-kick Sofie Boutella měli mnohem větší charisma a byli zatraceně víc cool. Je jasné, že nové tváře nezaujali a tak vše stojí na těch starých. Taaron Egerton, Colin Firth a Mark Strong jsou jednoduše famózní, chemie mezi nimi funguje na 100% a jejich dialogy jsou těmi jedinými co ve filmu fungují. Nerad bych zapomněl na opět skvělý výběr hudby a i samotného soundtracku Henryho Jackmana.